היום אנחנו חיים בעידן עתיר בכלים לתקשורת בין אישית. רק לפני כדור בלבד, העשור האחרון של המאה העשרים, היו לנו לצורך זה מעט מאוד כלים. היום גם כל כלי לתקשורת בין שניים ניתן בקלות להפוך לכלי לתקשורת בין רבים. איך מצב זה משפיע על עולם השיווק של ימינו?
עדיין קיימים הכלים של פעם:
- מפגש פנים אל פנים – שיחה בין מכרים, כניסת לקוח פוטנציאלי לחנות ועוד אפשרויות רבות אחרות
- שיחת טלפון קולית – השימוש העיקרי נעשה לצורך שיחות טלמרקטינג
- פרסומי חוצות – גם השלטים בחזיתות של העסקים עצמם וחלונות הראווה, וגם שלטי הפרסומת הגדולים בדרכים, והפרסומים על אוטובוסים ומוניות השירות
- טלוויזיה, רדיו וקולנוע – אלו הפרסומות בסגנון הישן, שהם מעין סרטון קצרצר
- פליירים – לחלוקה בתיבות הדואר או לעוברי אורח ברחוב
- כרטיסי ביקור – אמצעי למידע איך להיות בקשר
- כנסים – אירועי השקה, הדרכה לשימוש וכו' ...
- ועוד
אסור לנו לוותר על כלים אלה, גם כי עדיין יש לא מעט אנשים שמתקשים להיעזר בכלים המודרנים.
אבל היום נוספו לנו כלים רבים נוספים:
- הראשון והותיק הוא אתר האינטרנט - שבאופן עקרוני, אינו שונה בהרבה מעיתון אלקטרוני.
יתר הכלים הם הרבה יותר אינטראקטיבים:
- יש את הפעילות בפייסבוק ובגוגל פלוס, או אפילו בלינקדין ובטוויטר – רשתות חברתיות בהן מתנהלת אינטרקציה בכל ברמות ובכל הצורות. רשתות אלו מתפתחות כל הזמן, וכל העת יש בהן חידושים מועילים
- יש בלוג – הרעיון שלו מבוסס על רעיון היומן האישי שחלקנו ניהלנו בנעורינו. אבל בניגוד ליומן האישי, הבלוג איננו סודי וניתן להשתמש בו לתרומה רבה לאחרים
- יש יוטיוב – כאן כולנו יכולים להיות תסריטאים קטנים. ביוטיוב ניתן לפרסם מוסיקה, חוויות, קטעים הומוריסטיים, הדרכות, הזמנות לכל מיני דברים וגם פרסומים שיווקיים
- דואר אלקטרוני - זה כלי שמאפשר לנו גם התכתבות אחד על אחד עם כל מיני, גם קבלת מידע באמצעות הרשמותנו לרשימות תפוצה, גם משלוח מכתבים וניוזלטרים למי שנרשמו לרשימת התפוצה שלנו, ועוד כיד הדימיון
- ויש גם כלים רבים נוספים.
הכלים המתקדמים ביותר הם אלו שעושים שימוש במכשירי הטלפון החכם:
- אינסטגרם – פרסום תמונות וסרטוני וידאו קצרצרים למיגוון רחב של מטרות
- וואטצאפ ו-SMS – אמצעים להתכתבות עם יחיד או עם קבוצות
- וכל מיני אפליקציות
כל הכלים המודרניים הללו מאפשרים הגעה אל כל בודד וגם אל רבים באותה הקלות.
בכל אחד מהכלים הללו ניתן להשתמש לכל מטרה, וביחוד ניתן להשתמש בהם למטרות שיווקיות.
יש הרבה מה לדון על הכלים הללו, ודרך השימוש הנכונה בהם לצורכי שיווק. על כך בהמשך ...